Генетична обдарованість і програми тренувань

Генетична обдарованість і програми тренуваньНе кожен хто прагне займатися силовим тренінгом може зробити тренування у тренажерному залі частиною свого способу життя. Брак часу, висока вартість абонемента, проблеми з віддаленістю від будинку чи офісу, банальна відсутність у місті спортзалів з хорошим обладнанням чи просте неприйняття атмосфери комерційного залу — ці причини змушують багатьох людей інвестувати кошти у власний домашній спортзал. Як обладнати спортзал у домашніх умовах? Абсолютно нічого складного – читайте далі і дізнавайтесь, що для цього потрібно.

Дізнатись більш детально як обладнати домашній тренажерний зал…

Генетична обдарованість і програми тренуваньБезсумнівно, у кожного з нас є певні вади, закладені в нас на генетичному рівні – з цим не можна посперечатися. Навіть кращим з кращих бодібілдерів довелося виправляти в собі різні недоліки, і вони цілком справлялися з цим за допомогою посилених тренувань. Наприклад, Арнольд Шварценеггер з народження володів слабкими литками. А Ларі Скотт, незважаючи на свої вузькі плечі, зміг отримати почесний титул «Містера Олімпія». Отже, якщо за допомогою силового тренінгу і не можна повністю змінити своє тіло, то, у крайньому випадку, можна багато чого змінити в кращу сторону.

Дізнатись більше про генетику та програми тренувань…

Генетична обдарованість і програми тренуваньСеред тих, хто регулярно займається в тренажерному залі (а також і серед їх тренерів) часто панують переконання, які ніяк не підкріплені науково, але тим не менш вважаються непорушними аксіомами – так звані міфи бодібілдингу. Потрібно сказати, що заняття над досконалістю і силою власного тіла обросли міфами ще задовго до початку так званого мейн-стріму у фітнесі та бодібілдингу. У цій статті розглянемо одні з найпоширеніших міфів бодібілдингу і знайдемо джерела їх походження. Деякі з цих поширених міфів ми спробуємо спростувати, а деякі, можливо, частково підтвердити. Тому, для того щоб запобігти помилкам і відокремити міфи у бодібілдингу від правди радимо уважно ознайомитись з даним матеріалом.

Дізнатись про найбільш розповсюджені міфи бодібілдингу…

Генетична обдарованість і програми тренуваньПеред будь-яким новачком, який тільки прийшов у тренажерний зал, постає питання: «за що власне хапатися в першу чергу?», адже тренажерів і різних незрозумілих конструкцій безліч і всі для чогось призначені та виконують певні свої функції. Звертатися до когось за допомогою деколи сором’язливо і їм нічого не залишається, як вибрати найбільш простий і зрозумілий тренажер (найчастіше це лава для пресу) і «довбати» свій живіт протягом всього тренування. Багато хто, відходивши навіть значну кількість часу в зал, все одно не знають (або правильніше сказати, не хочуть знати) для чого ті чи інші прилади призначені і який м’яз вони опрацьовують. Тому, щоб вам було набагато краще орієнтуватися у всьому залізному оточенні залу, давайте поговоримо про те, якими бувають тренажери і які функції кожен з них виконує.

Дізнатись повну інформацію про тренажери…

Генетична обдарованість і програми тренуваньЩойно починаючи займатись бодібілдінгом, хлопці вже мріють перетворити свою мускулатуру до невпізнання. Численні приклади професійних бодібілдерів підказують їм напрямок руху. Картина приваблива і багатообіцяюча, але на перших порах ніхто не замислюється над тим, скільки часу потрібно для досягнення поставлених цілей. Спостерігаючи кінцевий результат досвідчених культуристів, простому любителю важко оцінити вкладені зусилля і, звичайно ж, час, витрачений на них. А адже саме час визначає успішність в тій чи іншій справі і бодібілдинг не є винятком із правил. Давайте поговоримо про те, чого можна домогтись за рік тренувань у бодібілдингу.

Дізнатись, чого можна досягти за рік тренувань…

Генетична обдарованість і програми тренуваньУ цій статті мова піде про ще один розповсюджений міф про бодібілдерів, пауерліфтерів, просто, так званих «качків». Про який – дізнайтесь нижче.

Чи чули ви про те, що «качків» у бійці луплять навіть хирляві хлопці, які займаються будь-яким видом бойових єдиноборств? Або те, що «качки» повільні та незграбні, і поки вони замахнуться нормальний боєць вже їх вкладе «спати»?.

Знайомі слова? Напевно кожен чув щось подібне, але задумайтеся від кого ви це чули? Той, хто це сказав напевно сам ніколи не виходив один на один проти хлопця набагато міцнішого його самого.

Якщо мова йде про спаринг на рингу, то так – за правилами даного виду спорту боєць легковаговик зможе здолати тяжа і то, лише по очкам. Але якщо ми говоримо про вуличну бійку, то тут вже справа зовсім інша. І ось чому:

Дізнатись, чому під час вуличної бійки переможе качок…

Генетична обдарованість і програми тренуваньБодібілдери не надто дружать з ліфтерами, обидві ці категорії взаємно недолюблюють турнікменів. Всі три категорії недовірливо дивляться на новачків, що займаються кроссфітом. Але всі разом ці атлети погодяться: присідання – це дуже важлива і потрібна вправа. Зі штангою, гирею, гантелями або без всього цього.

Те, що присідати корисно для рельєфних і сильних ніг і круглої попи – це аксіома, а ось що присідання є каталізатором для росту всіх інших м’язів в організмі новачки, які можуть пропускати день ніг (такі коміки ще зустрічаються в спортзалах), зовсім не знають. Доведіть до них цю, а заодно і решта 19 причин присідати.

Ознайомитись зі списком з 20 переваг, які дають присідання…

Генетична обдарованість і програми тренуваньНовачки у бодібілдингу часто запитують: «Навіщо потрібні всі ці нескінченні методики? Мені здається, вони тільки ускладнюють бодібілдинг! Невже немає одного-єдиного, найкращого, суперефективного комплексу на масу?»

Зрозумійте журналістську братію: їм важливо вселити вам, що побудова мускулатури повсякчас складається з розгадування таємниць. Якщо ви повірили, значить, ви у них на гачку. Тоді ви почнете купувати журнал за журналом, купуючись на крикливі заголовки – «Секрети професіоналів, приголомшливі результати!», «Нова харчова добавка, фантастичне зростання м’язів!»…

Читати далі поради Шварценеггера…

Обдарованість дитини

Задатки – уроджені анатомо-фізіологічні особливості організму. До них належать насамперед особливості будови головного мозку, органів почуттів і руху, властивості нервової системи, якими організм наділений від народження.

Задатки являють собою лише можливості і передумови розвитку здібностей, але ще не гарантують, не визначають появи і розвитку тих чи інших здібностей.
Здібності розрізняються за якістю, широтою, своєрідністю їх сполучення (структури) і ступеня розвитку.

Якість здібностей визначається тією діяльністю, умовою успішного виконання якої вони є. Говорячи про людину, звичайно повідомляють не лише те, на що вона здатна, а до чого здатна, тобто вказують якість її здібностей.

За якістю здібності поділяються на математичні, технічні, художні, літературні, музичні, організаторські, спортивні і т. ін..

За масштабом прояву здібності поділяються на:

Спеціальні здібності є умовами, необхідними для успішного виконання якого-небудь одного конкретного виду діяльності. До них належать, наприклад, музичний слух, музична пам’ять і почуття ритму в музиканта, “оцінка пропорцій” у художника, педагогічний такт у вчителя і т.ін. Загальні здібності необхідні для виконання різних видів діяльності.

Жодна окрема здібність не може бути достатньою для успішного виконання діяльності. Необхідно, щоб у людини була певна кількість здібностей, що перебували б у сприятливому сполученні. Якісно своєрідне сполучення здібностей, необхідних для успішного виконання певної діяльності, називається обдарованістю.

Обдарованість – це свого роду міра визначених генетично і на основі досвіду можливостей людини адаптуватися до життя. Основні функції обдарованості – максимальне пристосування до світу, оточення, прийняття рішення у всіх випадках, коли створюються нові, непередбачені проблеми, що вимагають саме творчого підходу.

Обдарованість – це системна риса психіки, що розвивається протягом життя, вона визначає, чи досягне людина високих результатів у одному або кількох видах діяльності.
Н. Лейтес писав: “Обдарована дитина вирізняється яскравими, очевидними, інколи видатними досягненнями (або має внутрішні передумови для них) у певному виді діяльності”.

Актуальною обдарованістю він називає “психологічну характеристику дитини з уже досягнутими показниками психічного розвитку, які виявляються у вищому рівні виконання діяльності в конкретній предметній сфері порівняно з віковою та соціальною нормою”.
О. Кульчицька визначає обдарованість як “комплексне явище психіки людини, єдність інтелекту, творчості й мотивації.

Читайте також:  Циклування прийому вуглеводів

Інтелектуальні здібності високі чи середні, творчість проявляється в новому й оригінальному підході до розв’язання проблем і завдань. Що ж до мотивації, то це єдність емоційно-вольових рис: інтересу до певної діяльності й завзятості в досягненні мети”.

1972 року Комітет з освіти США опублікував таке визначення: “Обдарованими й талановитими дітьми можна назвати тих, які, за оцінкою досвідчених фахівців, завдяки високим здібностям демонструють високі досягнення”.

Батькам про дитячу обдарованість

     Дитяча обдарованість, яка рано проявляється, – завжди предмет гордості батьків. Але для малят це може обернутися лихом і втратою дитинства. Нерозумна експлуатація здібностей призводить до однобічного розвитку, а передчасні захоплення дорослих – до його викривлення. Чимало дітей, які вражали уяву близьких своїми здібностями, не виправдали покладених на них надій.

      Природно, що для батьків їхні діти – найрозумніші й найгарніші. Біда не в тому, що часом ми помиляємося, приймаючи відблиск скла за сяяння коштовного каміння. Біда в іншому: ми обманюємо своїм захопленням самих дітей.

Обіцяємо їм осяйне майбутнє, а коли стається інакше, наші сини і доньки почуваються несправедливо обманутими і не можуть відчути звичайних людських радощів.

Можна скалічити і по-справжньому обдарованих дітей, коли ми, захоплюючись «чудом», забуваємо про самого малюка, приділяємо всю увагу лише розвитку його таланту. За розумовим розвитком вундеркінд може бути далеко попереду, але за моральним та емоційним – дуже рідко випереджає вік.

Виникає дисгармонія розуму і почуттів, відбувається втрата дитинства. Дитині некомфортно серед дорослих і нудно в колі ровесників. Рання експлуатація таланту може відбити бажання займатися творчістю, викликати відразу до нього, і, зрештою, талант загине.

        Сучасна психологічна наука стверджує, що до чотирьох років закладається приблизно половина інтелектуальних здібностей, які характеризуватимуть дорослу людину.

Спробуйте тільки уявити собі, який величезний обсяг знань засвоює дитина, скільки енергії вона витрачає щоденно, не забудьте про надзвичайну емоційність та інтенсивність сприйняття, і ви погодитеся, що жоден інший вік не стоїть так близько до геніальності. З 2 до 6-7 років кожна дитина – геніальний лінгвіст.

Вона легко на слух засвоює лексику і граматичну будову мови. Величезна кількість запитань, які діти ставлять дорослим, свідчить про незвичайну допитливість. Збережіть цю допитливість, живий інтерес, здатність дивуватися і захоплюватися, силу почуттів –  і ви отримаєте передумови таланту. К.

Чуковський писав: «Ми всі до двадцяти років могли б бути великими хіміками, математиками, біологами, якби жагуча допитливість до всього довкола не згасла в нас у процесі накопичення первинних, необхідних для існування знань».

     Як же зберегти всі ці потрібні риси? Тільки шляхом їх розвитку, коли даємо роботу нашому розуму і почуттям. Талант – це трішки здібностей і дуже багато зусиль. Пригадайте, що вам відомо про видатних людей.

Неважливо, у чому вони видатні: учений це чи композитор, письменник чи винахідник – усі вони багато й наполегливо працювали. Чому ж талановиті мають працювати більше від безталанних? Бо праці – це єдиний спосіб проявлення і розвитку здібностей.

І ще – тому що праця приносить їм радість. Не вбити радість праці, а розвивати її – шлях до таланту.

     Тренуванням можна розвинути всі людські здібності: пам’ять, слух, математичне мислення, малювання, словотворчість. Чи видно талант ще в дитинстві? Звичайно, і це підтверджує сила-силенна прикладів.

Рано проявилася музична обдарованість у Римського-Корсакова, із 7 років почав писати свої вірші Пушкін, змалечку малювали Рафаель, Сєров… Але нас більше цікавлять інші приклади: Ньютон, П. Кюрі, Лобачевський у школі мали репутацію нездібних учнів.

Ейнштейна у студентські роки вважали нездібним до математики. Шаляпіна замолоду не взяли до хору, а Сурікова відмовили у прийомі до Академії мистецтва.

     Кажуть, що талант завжди і всюди проб’є собі дорогу, незважаючи на перепони і суворі умови життя (Михайло Ломоносов, Джек Лондон). Але ми ніколи не дізнаємося, скільки талантів не розкрилося, бо багато з обдарованих людей не мали ані залізного здоров’я, ані пробивної сили.

     Чи успадковується талант? Є багато прикладів, коли видатні здібності в одній або різних сферах повторювалися в багатьох поколіннях одного роду, сім’ї. Але тут річ не тільки у спадковості, а й у творчому середовищі, в якому росли діти.

Проте є й інші приклади, коли у людей із високим інтелектом ростуть нецікаві, малорозвинені діти. Це навіть стало приводом для афоризму «Природа відпочиває на дітях геніїв». Погодитися з цим не можна. Усі здорові діти мають здібності.

Але якщо вони «загодовані», якщо батьків поглинає власна творчість, проблеми, емоційні і творчі підйоми та падіння, то результат стає очевидним.

     А що робити тим, хто бажає розвивати здібності своїх дітей? Спочатку необхідно розмежувати поняття «талант», «схильності», «здібності», «покликання». Під здібностями зазвичай розуміють досягнення вищих результатів при менших зусиллях порівняно з не настільки здібними людьми.

Схильність – це інтерес до будь-чого, прагнення займатися якоюсь справою. Схильність не завжди пов’язана зі здібностями і може виникнути під впливом авторитетних дорослих. Для покликання характерне щасливе поєднання здібностей і схильностей.

А якщо людина при цьому має велику, свідому працьовитість, то можна вже говорити про талант.

     Існує багато підходів до навчання і виховання дитини з раннього віку.

Головне в них – не перешкоджати розкриттю потенціалу психіки, уникати однобічності у навчанні, не позбавляти дитину дитячих ігор, забав, казок, створювати умови для виходу дитячої енергії, рухливості, емоційності.

Чого треба вчити, а чого – ще зарано? Визначити це допоможе «зона найближчого розвитку». Навчати треба не того, що дитина вже може робити сама, а того, що потребує підказки, демонстрації. І звичайно, навчання має бути цікавим, проводитися в ігровій формі, тішити.

     Чимало батьків стурбовані вихованням обдарованості й залучають дітей до музики, балету, фігурного катання, спорту. Усе це непогано, якщо не випускати з поля зору головного: турботи про фізичне, емоційне, моральне, психологічне здоров’я.

Обдаровані люди повинні усвідомлювати, що великі здібності не дають права висувати підвищені вимоги до батьків, учителів, егоїстично ставитися до «звичайних» людей.

Якщо є розуміння, що талант – це не так права, як підвищені обов’язки, то він стане передумовою розвитку гармонійної, адекватної, соціально адаптованої особистості. Виховання інтелекту невід’ємно пов’язане з вихованням особистості.

Десять особливостей обдарованих дітей:

1. Вони завжди чим-небудь зайняті і дуже активні.
2. Хочуть знати більш докладно і вимагають від дорослих додаткової інформації.
3. Навчання приносить їм задоволення: вони хочуть учитися і домагаються успіхів.
4. Здатні займатися самостійно.
5.

Уміють критично оцінювати оточуючу їх дійсність і прагнуть проникнути в суть явищ, не задовольняючись поверхневими поясненнями.
6. Урок представляє для них інтерес тоді, коли використовуються проблемні методи.
7. На відміну від однолітків краще вміють розкривати відносини між явищами і сутністю, систематизувати, класифікувати.
8.

Прагнуть працювати і працюють більше від своїх однолітків.
9. Ставлять безліч питань дорослим, що знаходяться поруч, і чекають вичерпної відповіді на своє питання.

10. Мають сильно виражене почуття справедливості.

Читайте також:  Пулловери з гантеллю.

Тест на визначення здібностей дитини

Технічні здібності (6 ознак)

Генетична обдарованість і програми тренувань1. Цікавиться різноманітними машинами і механізмами;
2. Полюбляє конструювати прибори, моделі;
3. Сам шукає причини поломок, збоїв у роботі механізмів;
4. Використовує старі деталі і механізми для конструювання нових іграшок, поробок;
5. Любить малювати ескізи, схеми;

6. Цікавиться технічною літературою.

Музичні здібності (4 ознаки)

Генетична обдарованість і програми тренувань1. Любить музику і музичні записи, шукає місця, де можна її послухати;
2. Співає, вкладаючи у спів всі емоції і почуття;
3. Складає свої особисті мелодії;

4. Навчився або із задоволенням вчиться грати на музичному інструменті.

 Наукові здібності (6 ознак)

Генетична обдарованість і програми тренувань1. Яскраво виражене розуміння абстрактних понять;

2. Чітко висловлює свої і чужі думки або спостереження, занотовує їх для себе;
3. Читає науково-популярні видання, “дорослі” статті та книги, віддає перевагу саме їм, а не художній літературі;
4. Часто шукає причини і зміст явищ самостійно;
5. Із задоволенням проводить час над створенням своїх проектів, конструкцій, колекцій;

6. Не припиняє роботу, навіть якщо винахід не знайшов підтримки.

 Акторський талант (7 ознак)

Генетична обдарованість і програми тренувань

1. Часто висловлює свої почуття за допомогою міміки і жестів;
2. Викликає емоційні реакції в інших людей, коли про щось розповідає;
3. Змінює тональність голосу, коли копіює іншу людину;
4. Із бажанням виступає перед аудиторією;
5. З легкістю передражнює чиїсь звички, пози, вирази;
6. Любить і розуміє значення красивого і характерного одягу;

7. Має розвинену пластику.

Інтелектуальний розвиток (9 ознак)

Генетична обдарованість і програми тренуваньДобре розмірковує, розуміє недоказане, розуміє причини й мотиви вчинків інших людей;
Має розвинену пам’ять;
1. Легко і швидко сприймає новий матеріал;
2. Ставить багато продуманих та виправданих ситуацією запитань;
3. Читає книги за своєю особистою програмою, що випереджає шкільну;
4. Випереджає своїх однокласників з програми, скаржиться, що в школі йому нецікаво;
5. Має широкий світогляд;
6. Має високу спостережливість, гостроту сприйняття;

7. Має розвинене почуття власної гідності.

Спортивні здібності (7 ознак)

Генетична обдарованість і програми тренувань1. Енергійна дитина, рухлива;
2. Смілива до нестями, не боїться синців і гуль;
3. Виграє в спортивних іграх;
4. Більш розвинена фізично, ніж однолітки, рухається легко, пластично, граційно;
5. З легкістю опановує спортивний інвентар;
6. Здається, що ніколи не втомлюється;

7. Має свого героя-спортсмена, на якого хоче бути схожим.

Літературні здібності (5 ознак)

Генетична обдарованість і програми тренувань1. У розповіді дотримується сюжетної лінії;
2. Полюбляє фантазувати та імпровізувати на тему якоїсь події;
3. У розповідях обирає такі слова, які передають емоційний стан і почуття героїв;
4. Відображає персонажі своїх фантазій живими та цікавими;

5. Полюбляє писати вірші або оповідання.

Художні здібності (6 ознак)

Генетична обдарованість і програми тренувань1. Не знаходячи слів, звертається до малювання або ліплення, щоб виразити свої почуття і настрій;
2. У своїх малюнках відображає все розмаїття предметів, людей, тварин, а не зациклюється на відображенні чогось одного;
3. Серйозно ставиться до мистецтва;
4. У вільний час із захопленням ліпить, малює;
5. Створює декоративні прикраси для одягу, будинку, речей;

6. Сміливо висловлює свою думку щодо творів мистецтва, обґрунтовуючи її.

Обробка результатів

Оцініть у балах (від 2 до 5) кожну ознаку.
Якщо вона
завжди притаманна вашій дитині – 5 балів,
часто – 4,
іноді – 3 бали і т.ін.
Знайдіть суму за кожною з 8 анкет.
Отриману суму поділіть на кількість ознак даної здібності.

За найбільшим результатом з’ясуйте яскраво виражені здібності.

Вундеркінди з пелюшок: дворічні українці вміють додавати числа

Останнім часом великої популярності набули різноманітні розвиваючі програми для дітей буквально з пелюшок. Малювання, співи, ігри, фільми, англійська мова – усьому цьому ваше чадо навчать у розвиваючому дитячому центрі, де двері відкриті для діток починаючи вже з 6 місяців!

Цілком зрозумілим є бажання батьків дати своїй дитині лише найкраще й усі необхідні знання ще до дитячого садочку, втім, тут психологи не одностайні й твердять, що треба враховувати актуальні потреби психіки дитини відповідно до її віку.

“Українська правда. Життя” дізналась про плюси й мінуси раннього розвитку дитини, поспілкувалась з батьками маленьких вундеркіндів і вислухала поради психолога.

“Інтелектуальний розвиток дитини починається ще до народження”

“Безперечно обдарованість дитини може бути вроджена і набута, – розповідає нам директор Інституту обдарованої дитини НАПН України Володимир Камишин. – З наукової точки зору всі ми розуміємо – більшість здібностей закладаються як генетично, так і на інтелектуальному рівні, в процесі розвитку. Зовнішнє оточення має надзвичайний вплив на розвиток дитини”.

Яскравий приклад генетичної обдарованості – Моцарт, який виріс у сім`ї музикантів. Серед генетично обдарованих дітей також налічується багато математиків та письменників.

Інтелектуальний розвиток дитини починається ще до народження. В утробі матері маля починає вивчати рідну мову, а якщо мама під час вагітності часто слухала музику, то в дитини скоріш за все буде й музичний слух”, – каже Володимир Камишин.

За словами Володимира Вікторовича, наш мозок фізіологічно постійно змінюється, він розвивається – відтак щось втрачається, а щось з’являється.

Потрібно давати для нього інтелектуальну поживу, тобто “тренувати”, адже, за словами нашого співрозмовника, людський мозок працює на всі 100%, навіть уві сні. Цікавим є той факт, що люди, які знають одну чи більше іноземних мов, мають менше шансів захворіти на хворобу Альцгеймера.

Чим раніше батьки виявлять обдарованість дитини, тим краще. В Інституті обдарованої дитини працюють з дітьми починаючи з 3-річного віку. Втім і це не межа.

“Західні центри діагностують ту чи іншу обдарованість дитини вже з пів року”, – зазначає Володимир Вікторович. До слова, розпізнати здібність дитини можна за допомогою спеціальних педагогічних тестів.

У 8 років – в четвертий клас

Директор дитячого розвиваючого центру “Діти майбутнього” Тетяна Рашкова щодня має справу з обдарованими малюками.

“Наш центр – це альтернативна форма дошкільної освіти. Ми працюємо за авторськими програмами, які розроблені нашими педагогами для дітей віком від 1-го до 6 років”, – розповіла Тетяна Рашкова.

Вивчення англійської мови у центрі починається з 2,5 років. Заняття проводяться повністю іноземною мовою та включають багато розвиваючих ігор, які спрямовані на розвиток сенсорних систем, пізнавальних процесів, моторики, тощо.

“На заняттях ми обов’язково використовуємо рольові ігри. Наприклад, дітки ніби п’ють чай, розмовляють по телефону чи годують ляльок, – продовжує пані Тетяна. – Навчаючись за нашою методикою, діти досить швидко починають розмовляти і вже у віці 5 років складають речення англійською”.

Загалом, за словами нашої співрозмовниці, кожне заняття повинно бути максимально цікавим і емоційним, а вихователь має отримувати задоволення від своєї роботи, адже діти це дуже відчувають. Вона стверджує, якщо на заняттях дитина відчуває радість від процесу навчання, то це може сприяти розвитку її високих здібностей, інакше кажучи, “нормальної обдарованості”.

“Я з своїм сином Георгієм почала займатись ще з самого малечку. У 1,9 рік він легко впізнавав всі букви. У 2,5 роки міг додати числа в межах 10, а у 5 років помножити в думці двозначні числа та складати дроби, – розповідає пані Тетяна.

– З різними науками – фізикою, географією, астрономією, анатомією, біологією – ми почали знайомитися у 3-річному віці. Це було цікаво і легко, тому що все проходило у різноманітних захоплюючих дослідах та експериментах.

Крім того, мій син захоплювався енциклопедіями, у тому числі комп’ютерними, тому багато інформації він здобував самостійно”.

Завдяки старанням мами і власним здібностям Георгій у 8 років потрапив одразу в 4 клас. “Ми здали тести на вступ, все пройшли успішно, четвертий клас закінчили всього з двома дев’ятками, а п’ятий на відмінно, – зазначає Тетяна Рашкова. – Мій син – найменший в класі, але це не заважає йому добре вчитись і товаришувати з однокласниками”.

Генетична обдарованість і програми тренувань
Тетяна Рашкова розповідає про свого сина: “У 1,9 рік він легко впізнавав всі букви. У 2,5 роки міг додати числа в межах 10, а у 5 років помножити в думці двозначні числа та складати дроби”. Фото надане Тетяною Рашковою 
Читайте також:  Як накачати дельти?

Тим не менше, наша співрозмовниця радить дуже добре зважити, перш ніж віддавати дитину одразу в старші класи, якщо поруч немає досвідченого педагога.

“Я розуміла, що Георгію у 6 років не має сенсу йти у перший, та навіть другий клас. Я кожен рік шукала для нього відповідну школу, щоб він міг розвиватися далі.

На жаль, мені не вдалося знайти рішення у шкільній системі, тому я продовжувала займатись з сином сама вдома, – пояснює наша співрозмовниця.

– Але це було нелегко, тому що мені доводилося контролювати, чи наш процес навчання відповідає шкільній програмі, та постійно забезпечувати подальший розвиток здібностей мого сина”.

“З 2 місяців дивимось розвиваючі фільми, з 6 – вчимо букви”

“Ще до народження малюка я стала задумуватись над тим, як ми його будемо розвивати? Басейн – було вирішено одноголосно, – розповіла “Українській правді. Життя” про свого сина Анна Авраменко.

– Коли Матвій народився, ми з 1,5 місяця пішли в басейн для грудничків, де пірнали і плавали під водою. Малюк дуже це любив, із задоволенням плавав і надовго затримував дихання.

Це в першу чергу для загартування і, звичайно ж, для безпеки на воді”.

З 2 місяців Анна стала знайомити малюка з карточками Глена Домана на російській і англійській мовах.

“Ми з ним з двох місяців дивились розвиваючі фільми та й просто багато спілкувались, – продовжує наша співрозмовниця. – Я все стараюсь пояснити, дати можливість торкнутись, понюхати, попробувати і не заважаю при цьому. Також у нас є пальчикові ігри для розвитку дрібної моторики”.

В 11 місяців Анна Авраменко відвела сина в школу раннього розвитку. За компанію з іншими дітками Матвій із задоволенням малює, ліпить з тіста і пластиліну, танцює, співає, вивчає букви в ігровій формі та багато іншого.

“Букви вчимо з 6 місяців. Мені здається, що результат вже є, – каже Анна. – Матвій в рік і один місяць із задоволенням показує в абетці деякі (найулюбленіші) літери і малюнки. А ось мови ми вирішили відкласти до двох років. Скоріш за все з іноземних мов вивчатимемо тільки англійську”.

Генетична обдарованість і програми тренувань
“Букви вчимо з 6 місяців. Мені здається, що результат вже є”, – каже Анна Авраменко про свого сина. Фото надане Анною Авраменко 

Також у планах батьків прищепити хлопчику любов до книг, а також –професійний спорт. “Але я ніколи не буду заставляти, тільки якщо син сам цього захоче”, – додає Анна Авраменко.

В 14 років вже студентка

Одеситка Світлана Ніжегородова почала читати з 4,5 років. Як розповіла нам дівчина, це заслуга батька, який присвячував їй з раннього дитинства буквально весь свій час. Не менший внесок у розвиток Світлани внесла і її вчителька Алла Прокоф’єва.

“Батько повів мене влітку просто до викладачки, щоб підготувати до школи. Ми почали займатись, пройшли 1 клас за літо і батьки вирішили не віддавати мене в школу, а навчатись вдома, – розповіла нам Світлана.

– Я не можу сказати, що мені було важко, я не вчилась по 12 годин вдень, спала спокійно до 10 ранку… Просто 3 рази на тиждень у мене були заняття з викладачкою і батько займався зі мною англійською мовою.

Думаю, у мене вільного часу було більше, аніж у дітей, які на відмінно вчились у школі. Тим більше у мене не було домашніх завдань”.

Так обдарована дівчинка у 8 років одразу потрапила в 6 клас, а з 14 років навчається у Київському національному лінгвістичному університеті за спеціальністю філологія, китайська мова та література.

“Мої одногрупники дуже розумні. Добре зробили, що набирали групи по балах зовнішнього незалежного оцінювання. Я, до речі, ледве попала в найсильнішу групу – з 15-ти осіб я 14-та, – не приховує Світлана Ніжегородова. – Багато одногрупниць здібніші за мене, швидше та легше вчаться. Я дуже рада, тому що, попавши в такий колектив, я намагаюсь відповідати їхньому рівню”.

Генетична обдарованість і програми тренувань
Світлана у 8 років одразу потрапила в 6 клас, а з 14 років навчається у Київському національному лінгвістичному університеті за спеціальністю філологія, китайська мова та література. Фото надане Світланою Ніжегородовою

Як зізналась дівчина, 1 семестру 1 курсу їй було дуже важко й здавалось, що таку науку не потягне. Але в другому семестрі стало значно легше.

  • Про своє майбутнє Світлана ще не задумувалась, але впевнена, що точно не хоче будувати його в цій країні.
  • “Можливо, буду закінчувати магістратуру вже не в лінгвістичному університеті”, – каже наша співрозмовниця.
  • “Жодний етап розвитку не почнеться, доки не пройдено попередній”

Як стверджує психолог Українського медичного центру реабілітації дітей з органічним ураженням нервової системи МОЗ України Леся Касько, займатись із дитиною, починаючи з перших місяців її життя корисно, а інколи навіть необхідно. Питання лише в тому – чим і як займатись.

“Психічний розвиток дитини має певну стадійність і підпорядковується принципу послідовності: жодний етап розвитку не почнеться, доки не пройдено попередній.

Порядок зміни однієї стадії іншою зумовлюється процесом дозрівання структур головного мозку.

Тому шестимісячна дитина за своїм психічним розвитком просто неготова до вивчення літер, до того ж, і актуальні потреби психіки у цьому віці зовсім інші”, – каже Леся Валеріївна.

Психолог не може стверджувати однозначно, чи страждає дитина від такого ритму життя чи ні, заявляючи, що всі малюки – різні. Але для багатьох дітей зайве навантаження виливається згодом в цілком реальні проблеми – із навчанням та з психоемоційним розвитком.

“На мою думку, спеціальні розвиваючі методики з вивчення літер та іноземних мов займають час, який з більшою користю може бути витрачено на спілкування батьків зі своєю дитиною на її рівні. Я маю на увазі ігри за віком, розширити свої знання про які можна за допомогою відповідної літератури”, – каже Леся Касько.

За її словами, бажання батьків дати своїй дитині все найкраще – цілком природнє. Важливо, щоб батьки могли усвідомити актуальні потреби своєї дитини, і, керуючись знаннями про ці потреби та своїм батьківським авторитетом, поступово давали дитині те, що їй дійсно необхідно.

“Є діти, що випереджають ровесників у розвитку, раніше за них ідуть до школи чи закінчують її екстерном.

На жаль, в дійсності такі діти дуже часто мають труднощі соціального плану: наприклад, можуть розв’язувати найскладніші задачі з математики, але при цьому не в змозі вирішувати прості життєві задачі, – переконана наша співрозмовниця.

– Якщо батьки дитини з високим інтелектуальним рівнем (іншими словами – “вундеркінда”) роблять акцент тільки на інтелекті, тренуючи його високими навчальними навантаженнями, інші, не менш важливі функції, залишаються “в тіні”. Це й призводить до банальних розладів соціальної адаптації, прикладів яких чимало”.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*